inspiratie

24 april 2012

“Pile me up” she said

Zaterdag 14 april was het zover, de officiële lancering van designlabel Popsicle. Het woonlabel van mijn opdrachtgever Ingrid van der Veen.

Designlabel Popsicle is op een ludieke en passende manier in Zwolle gelanceerd. In de etalages van Bang & Olufsen, NoaNoa en Casual Friday  in de Luttekestraat, zijn de belevingswerelden van Popsicle vertaald in een decor met levende etalagepoppen. Tijdens deze lancering presenteerde ontwerper Ingrid van der Veen haar eerste product. Ik heb voor  Popsicle het strategisch marketingplan gemaakt en het introductieplan bedacht.

Hoofdrol tijdens de lancering heeft zitelement “Pile me up”, she said waarbij de illusie van vijf gestapelde kussens wordt gewekt. Popsicle kenmerkt zich door dit soort onverwachte verschijningsvormen, maar ook door verrassend materiaalgebruik of doordat het product een gevoel of herinnering oproept. De beleving van de kijker wordt hierdoor aangesproken en dat is precies waarom Popsicle deze drijfveer doorvoert in haar lancering. “Popsicle richt zich op mensen met een eigenzinnige identiteit. Wie je bent draag je uit door kleding, muziekkeuze of interieur. Daarom heb ik samenwerking gezocht met andere ondernemers, die qua doelgroep en uitstraling aansluiten bij Popsicle.”, aldus de ontwerpster.

Klantbeleving in retail is hot 

Met de succesvolle etalage-act van Popsicle heeft het label naamsbekendheid gegenereerd. Daarnaast heeft het een win winsituatie met de retailers uit de Luttekestraat opgeleverd, namelijk de extra attentiewaarde van de etalages en de reuring in de straat zelf door de herhaling in meerdere etalages. Hiermee speelt het designlabel optimaal in op de trend van klantbeleving in de retailbranche.

Er is heel positief gereageerd op de introductieactie, zowel door consumenten als B2B. Op Twitter en Facebook is door voorbijgangers veel gepost over de lancering, maar ook op belangrijke woonblogs zoals Binnenhuisarchitect.nl is aandacht voor de lancering van Popsicle.

Je kunt Popsicle ook op facebook volgen, daar vind je ook foto’s en filmpjes van de lancering.

Ook op onderscheidende wijze aandacht vragen voor je product?

Zou jij ook op een onderscheidende manier onder de aandacht van je klanten willen komen? Ik denk graag mee hoe je dat kunt doen!! We gaan eerst goed kijken naar je klanten om een goed plan te maken. Nieuwsgierig? Bel me voor een afspraak!

Klik hier voor meer over Popsicle, design that rocks your world >>


11 april 2012

stichting Woefstok it is

Dinsdag 10 april ben ik samen met Inez van der Voet naar Het Notarieel in Zwolle op bezoek geweest om Stichting Woefstok officieel te deponeren. Wat een mooie mijlpaal in onze samenwerking. Vorig jaar was het nog een wild idee en we komen zo langzamerhand steeds dichter bij 22 september. Dat is de datum waarop de eerste  editie van Woefstok Festival wordt gehouden.

 

 

 

 

 

 

 

 

Trots op ons!


je kunt mij ook volgen via deze social media kanalen
© Copyright 2011 Gooitz | Website door Friks Web & Marketing