Hier doel ik niet een schilderij aan de muur, maar als verlengstuk van de beleving die je een gast geeft tijdens het verblijf in je zaak. Bedrijven die het niet als sluitstuk op hun begroting zetten, maar juist als belangrijk onderdeel ervaren en snappen dat je het in je hele huisstijl kan doorvoeren.
Ik ben het dan ook niet eens dat je dat met weinig middelen er even wat opklatst als ‘decoratie’. Als je een kunstenaar serieus in je zaak aan het werk zet, hij denkt mee in het concept en maakt een vertaling van je concept. Dit heeft meerwaarde voor het eindresultaat en de totaalbeleving van de eindconsument. Een heel goed voorbeeld vind je in Leiden bij Italian bar bistro City Hall waar de huisstijl naar aanleiding van de kunst is uitgewerkt in communicatie door een van de characters tot leven te brengen.
Klik hier als je meer wilt weten over kunst als toegevoegde waarde >>
Inspiratie blog
- algemeen (81)
- blind boxed art (1)
- de genereuze stad zwolle (15)
- eigen concepten (33)
- eten en drinken (5)
- helden (7)
- inspiratie (48)
- kindperspectief (5)
- klantbeleving (19)
- kunst (25)
- mode (4)
- muziek (4)
- organische gebiedsontwikkeling (31)
- placemaking (29)
- quotes (2)
- reizen (10)
- retail (11)
- schone ijssel (5)
- spontane stad (40)
- stad op ooghoogte (8)
- wonen (5)